Σχέδιο συγχώνευσης 100 ολιγοθέσιων σχολείων ανά τις ελληνικές περιφέρειες προβλέπει η νέα μελέτη του υπουργείου Παιδείας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς κύκλους που κάνουν λόγο για «κρυφές» συνεννοήσεις περιφερειακών διευθυντών με το υπουργείο.Οι αλλαγές που προβλέπονται στη λειτουργία των περιφερειακών σχολείων θα γίνουν σε δύο φάσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, στην πρώτη φάση του σχεδίου θα γίνουν οι εν λόγω συγχωνεύσεις, ενώ προβλέπεται η πλήρης κατάργηση των 161 Γραφείων Πρωτοβάθμιας και των 86 Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και των 54 Γραφείων Φυσικής Αγωγής και των 51 Γραφείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Σε δεύτερη φάση, η μελέτη προβλέπει την ίδρυση «ανεξάρτητης ειδικής ομάδας εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων». Βάσει του μνημονίου, η κυβέρνηση οφείλει να έχει συστήσει την ομάδα αυτή μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Η μελέτη που συντάχθηκε από το Ίδρυμα Τσάτσου, ανατέθηκε από το υπουργείο Παιδείας πλήρωσε, με κονδύλια του ΕΣΠΑ, με στόχο να μειωθεί το λειτουργικό κόστος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά 25%. Στο στόχαστρο του υπουργείου βρίσκονται σχολεία που όπως υποστηρίζουν ιδρύθηκαν χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις αλλά με μοναδικό κριτήριο την «τακτοποίηση» καθηγητών ή την δημιουργία διευθυντικών θέσεων για εκπαιδευτικούς.
Για περισσότερα από 300 σχολεία που θα κλείσουν ανά τη χώρα κάνει λόγο από την πλευρά της η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης) και καταγγέλλει ότι η εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά υπό την «κηδεμονία του ΔΝΤ», ενώ εκφράζει φοβίες ότι το σχέδιο αυτό μπορεί να φέρει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Αντιδράσεις έχουν προκληθεί και από την Ομοσπονδία των καθηγητών, που καταγγέλλει κρυφές συνεννοήσεις, εν αγνοία των τοπικών κοινωνιών, μεταξύ διορισμένων περιφερειακών διευθυντών και διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του υπουργείου Παιδείας, με επιστολή της στην υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου.
Στην ίδια επιστολή η ΟΛΜΕ αμφισβητεί ευθέως την επίσημη δήλωση της υφυπουργού, Έφης Χριστοφιλοπούλου, σύμφωνα με την οποία «οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με παιδαγωγικά κριτήρια». Επιπλέον, διατυπώνει πλήθος επιφυλάξεων και προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε τις πολυέξοδες μετακινήσεις των παιδιών με ταξί για να πάνε και να γυρίσουν από το σχολείο τους, που σε σύνολο ξεπερνούν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Επίσης, αρκετές οικογένειες θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση με αποτέλεσμα τον μαρασμό των τοπικών κοινωνιών.
Άλλος ένας φόβος είναι οι διαρροές μαθητών που θα προκύψουν όταν τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα δε θα έχουν τη δυνατότητα αυτής της μετακίνησης. Τέλος, πέραν των επικίνδυνων υποδομών και καιρικών συνθηκών κάτω από τις οποίες οι μαθητές θα πηγαίνουν στα σχολεία τους, θα υφίστανται ένα συνολικό κόστος, που σημαίνει ταλαιπωρία και σπατάλη χρόνου.
Ο νέος εκπαιδευτικός Καλλικράτης τέλος, συνεπάγεται και μετακινήσεις του εκπαιδευτικού δυναμικού. Ο νέος νόμος προβλέπει ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που δε χωράνε στην περιφέρεια διορισμού τους, τίθενται στη διάθεση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Εκπαίδευσης, δηλαδή μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρεθούν από τη Θεσσαλονίκη στα Δωδεκάνησα!
από το tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου