ΨΩΜΙ
Το ψωμί συμβολίζει το δικαίωμα στην εργασία, το δικαίωμα στη στέγαση, το δικαίωμα σε έναν ικανοποιητικό μισθό με καλές συνθήκες εργασίας και ωράριο εργασίας τέτοιο, που να μας επιτρέπει να κάνουμε την εργασία μέσο, και όχι αυτοσκοπό της ζωής μας.

Το δικαίωμα στην εργασία, λοιπόν, δεν μπορεί να κατοχυρωθεί, αν το κράτος δεν δημιουργεί τις προϋποθέσεις για θέσεις εργασίας. Έτσι, έχοντας σκάσει η φούσκα της ελληνικής ανάπτυξης, ο βασιλιάς είναι γυμνός… Το κράτος θα αναγκαστεί να απολύσει εργαζομένους σύντομα (λέω πως θα αναγκαστεί διότι είμαι σίγουρος πως κανένας πολιτικός δεν θέλει να χάνει ψήφους και να πληρώνει τις επιλογές του με πολιτικό κόστος), θα κάνει υποχωρήσεις σε διπλωματικό επίπεδο, θα ξεπουλήσει ότι περιουσία του έχει απομείνει…Και ας μην ξεχνάμε πως το κράτος δεν είναι μόνο η κυβέρνηση, το κράτος είμαστε εμείς…
Μπορούν να αποφευχθούν όλα αυτά πλέον; Είμαστε εμείς και τα παιδιά μας καταδικασμένοι να ζήσουμε έτσι; Απαντώ κατηγορηματικά πως μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα, αρκεί να το θελήσουμε. Δεν θα μιλήσω για διαγραφή του χρέους, χρεωκοπία κτλ, όλα αυτά έχουν συζητηθεί διεξοδικά και δεν είμαι οικονομολόγος. Η ανεργία μπορεί να καταπολεμηθεί αν κάνουμε τις δικές μας, συνεταιριστικές επιχειρήσεις. Εργοστάσια κλείνουν, καταστήματα βάζουν λουκέτο. Ας αναλάβουμε την διαχείριση τους εμείς, οι εργαζόμενοι. Χωρίς διαβάθμιση των μισθών, χωρίς εξουσίες στον χώρο εργασίας. Με μόνη προυπόθεση την ατομική και συλλογική υπευθυνότητα . Όποιος πιστεύει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, του παραθέτω το πιο διευρυμένο παράδειγμα της Marinaleda στην Ισπανία. Είναι ηλίου φαεινότερο πως όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι έχουν ατομικά αλλά και συλλογικά άμεση ευθύνη για την πορεία της επιχείρησης, άρα και του μισθού τους, θα εργασθούν και ποιοτικά καλύτερα, αλλά και με καλύτερη διάθεση.
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ποιά είναι τα σημερινά προβλήματα της παιδείας; Είμαστε ικανοποιημένοι από το επίπεδο των πανεπιστημίων και τη λειτουργία τους; Προς ποιά κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν οι αλλαγές;

Απαιτείται αλλαγή της φύσης του σχολείου, από καταναγκαστικό έργο να γίνει χώρος δημιουργίας, ανάπτυξης της κριτικής σκέψης, έκρηξης των συναισθημάτων. Όλα αυτά φυσικά απαιτούν και την αποσύνδεση του σχολείου από την αγορά εργασίας. Το αναλυτικό πρόγραμμα οφείλει να θέτει ως προτεραιότητα την ελεύθερη διαμόρφωση προσωπικοτήτων μέσα απο εμπειρίες και όχι το καλούπωμα του κατάλληλου εργαζομένου για την αγορά.
Τα πανεπιστήμια στη χώρα μας υπολειτουργούν. Οι φοιτητές αδιαφορούν για το αντικείμενο των σπουδών τους, καθότι πολλοί από αυτούς δεν το διάλεξαν καν, απλά “έτυχε”, οι καθηγητές δρουν ανεξέλεγκτα, όντας κι αυτοί παιδιά ενός συστήματος διαπλεκόμενων μεταπτυχιακών εξετάσεων και διδακτορικών. Το νυν υπουργείο παιδείας επιδιώκει την αλλαγή στα πανεπιστήμια, αναγνωρίζοντας κάποια προβλήματα του, αλλά προσπαθώντας να τα λύσει με βάση την οικονομική βιωσιμότητα και όχι την παιδαγωγική ανάγκη. Μια εκτενέστερη ανάλυση των νέων μέτρων για τα ΑΕΙ θα βρείτε εδώ.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Πότε αισθάνεσαι ελεύθερος; Όταν αγαπάς και αγαπιέσαι ίσως…Όταν μιλάς και δε φοβάσαι ίσως…Όταν περπατάς δίχως έγνοιες ίσως…Όταν ξαπλώνεις στο κρεβάτι δίχως μια σκέψη να κουδουνίζει στο κεφάλι ίσως…Η ελευθερία είναι τα πάντα, είναι καλύτερα η δυνατότητα να κάνεις τα πάντα, όλα αυτά που σε ικανοποιούν και δε βλάπτουν τον συνάνθρωπο σου.

Τι διεκδικούμε όμως φωνάζοντας ελευθερία; Διεκδικούμε την ενημέρωση όλων των συνανθρώπων μας για τις αληθινές δυνατότητες της ανθρώπινης κοινωνίας. Διεκδικούμε μια ουτοπία; Όχι, διεκδικούμε την καταστροφή της ουτοπίας που ζούμε σήμερα και την εφαρμογή του ωμού ρεαλισμού. Ωμός ρεαλισμός είναι η αλληλεγγύη, η ειρήνη, η συντροφικότητα, η εσωτερική ικανοποίηση απο το “καλό”. Ουτοπία είναι η προπαγάνδα, ο φασισμός, η εκμετάλλευση, ο φόνος και ο φθόνος.
Κλείνω το αρκετά σύντομο, αν αναλογιστούμε το θέμα, άρθρο, καλώντας σας να γεμίσουμε τους τοίχους της χώρας με το σύνθημα Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία…
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου