Οι αποφάσεις της ∆ΕΑΑ προβλέπουν ειδικότερα τα εξής:
n Αξιοποίηση του τέως αεροδροµίου του Ελληνικού: Η διαδικασία επιταχύνεται µε τη µέθοδο fast track. Συγκροτείται φορέας ειδικού σκοπού, η Ελληνικόν Α.Ε., στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της και προσλαµβάνονται χρηµατοοικονοµικοί και τεχνικοί σύµβουλοι. Στη ∆ιυπουργική δεν ελήφθησαν αποφάσεις για το αν θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισµός ή θα γίνει διακρατική συµφωνία. Οπως είναι γνωστό, ενδιαφέρον για το Ελληνικό έχει εκδηλώσει στον Πρωθυπουργό προ διµήνου περίπου ο εµίρης του Κατάρ.
n Αξιοποίηση άµεσα άλλων 12 τουλάχιστον µεγάλων ακινήτων. Μεταξύ αυτών ο τουριστικός λιµένας Βουλιαγµένης, οι Αλυκές Αναβύσσου, το Αφάντου Ρόδου κ.ά. Για τον σκοπό αυτόν συγκροτούνται Οµάδες ∆ιοίκησης Εργου. n Καταγραφή ώς τον Ιούνιο του 2011 της ακίνητης περιουσίας του ∆ηµοσίου από οµάδα εξειδικευµένων συµβούλων που θα προσληφθεί άµεσα.
Πρόσληψη συµβούλων. Αµεση πρόσληψη χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων για:
- Επέκταση της σύµβασης παραχώρησης του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ένα πακέτο µετοχών του ∆ηµοσίου ίσως πωληθεί.
- Αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου σε ∆ΕΠΑ και ∆ΕΣΦΑ. Ουσιαστικά προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΠΑ, αν και δεν έχει αποφασιστεί αν θα δοθεί πλειοψηφικό πακέτο. Σύµβουλοι έχουν ήδη οριστεί – και αποµένει η τυπική πρόσληψή τους – οι τράπεζες UBS, Rothschild και Alpha Bank.
- Aναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αµυντικά Συστήµατα (ΕΑΣ).
Αναζήτηση χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων (εντός του πρώτου τριµήνου του 2011) για:
-Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΕΥ∆ΑΠ και την ΕΥΑΘ. Η ∆ιυπουργική δεν αποφάσισε αν και τι είδους αποκρατικοποίηση θα γίνει, προφανώς έπειτα µετά από διαχωρισµό του δικτύου από την εκµετάλλευση.
- Την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛ.ΤΑ. - Τη µετοχοποίηση και είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία. (Εθνικό, Λαϊκό, Ξυστό).
- Την παράταση της σύµβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και τη διαχείριση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου.
- Τον διαχωρισµό των λειτουργιών του Ταµείου Παρακαταθηκών και ∆ανείων. Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαχωρίσει το τραπεζικό τµήµα του Ταµείου και να το εντάξει πιθανώς σε κρατική τράπεζα, όπως το Ταχυδροµικό Ταµιευτήριο ή η ΑΤΕ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου (σ.σ. ουσιαστικά την πώληση) στη βιοµηχανία ΛΑΡΚΟ.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχει αποφασιστεί, ως γνωστόν, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αµέσως µόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
- Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Ενδιαφέροντες θεωρούνται οι σιδηροδροµικοί σταθµοί Αθήνας (σταθµός Λαρίσης)
και Θεσσαλονίκης, το εµπορευµατικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, εκτάσεις πρόσφορες για φωτοβολταϊκά συστήµατα κ.ά.
- Το αεροδρόµιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδροµίου Ηρακλείου «Ν.
Καζαντζάκης».
- Την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα άλλα περιφερειακά αεροδρόµια της χώρας µέσω συµβάσεων παραχώρησης.
-Την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον Ο∆ΙΕ (Ιππόδροµος).
- Την πώληση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
- Την επέκταση συµβάσεων παραχώρησης στην Αττική και την Εγνατία Οδό.
- Την αξιοποίηση του Φάσµατος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσµατος.
- Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο αττικό λιµενικό σύστηµα (αναφέρεται στην απορρόφηση των λιµανιών της Αττικής από το λιµάνι του Πειραιά).
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για λιµάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισµούς λιµένων.
- Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιµένες.
Στο κάδρο των ιδιωτικοποιήσεων µπαίνουν και οι εταιρείες ύδρευσης µε την προσεκτικά διατυπωµένη απόφαση για «αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου»
από το ntouz news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου