Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Ερωτήσεις στον κ. Πρωθυπουργό για τα νέα μέτρα στην παιδεία

Κ. Πρωθυπουργέ,
Σχετικά με όσα ανακοινώσατε στην ΔΕΘ για την “επανάσταση” στην παιδεία, δεν μας είπατε πώς θα γίνουν αυτές οι “ανατροπές”, αυτή η “επανάσταση”. Με τι προσωπικό; Με πόσες χαμένες διδακτικές ώρες; Με πόσους μαθητές ανά τμήμα; Αλήθεια, ξέρετε πόσα σχολεία έκλεισαν φέτος ή συγχωνεύθηκαν;

Η “επανάσταση” κ. Πρωθυπουργέ πρέπει να ξεκινήσει από το Νηπιαγωγείο, όχι από το εξεταστικό σύστημα. Από κάτω γίνονται οι επαναστάσεις. Όχι από την 3η Λυκείου. Μιλάτε για Παιδεία, όχι για εξετάσεις και διαγωνισμούς.

Βέβαια όλη αυτή η “επανάσταση” που λέτε θα γίνει μέσα στα πλαίσια της λιτότητας. Γίνεται να φτιάξεις ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά; Γιατί ο βασικός σας στόχος πρέπει να είναι ΚΥΡΙΩΣ ο εκπαιδευτικός ΕΝΤΟΣ τάξης. Όχι οι αποσπασμένοι στα βουλευτικά και πολιτικά σας γραφεία. Για αυτούς τους εκπαιδευτικούς δεν είπατε τίποτα. Για τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους είπατε τίποτα; Και γιατί να πείτε; Επειδή τους έχετε ακόμα ομήρους;
Η κ. Διαμαντοπούλου, πέρυσι που το ΠΑΣΟΚ ήταν στην αντιπολίτευση, έδινε μάχη κατά της ομηρίας των ωρομισθίων. Τα θυμόμαστε όλοι.







Τώρα που την τίμησε η πλειοψηφεία και έγινε υπουργός τα ξέχασε; Γιατί κ. Πρωθυπουργέ; Γιατί δεν έχετε τοποθετήσει επί χρόνια το μόνιμο προσωπικό που υπάρχει και συνεχίζετε να μεταθέτετε κι άλλους σε μέρη που δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις ή να αποσπάτε σε άσχετες θέσεις άλλους εκπαιδευτικούς; Ακόμα δεν σταμάτησε το “ρουσφέτι”; Μόνο στα λόγια σταματάει; Ούτε ο προκάτοχός σας, αλλά ούτε κι εσείς; Λυπάμαι.
Το σύνθημα “πρώτα ο μαθητής” πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Είναι δυνατόν ένας μαθητής να είναι προτεραιότητά σας τη στιγμή που, για λόγους πέρα από κάθε λογική, χάνει αμέτρητες διδακτικές ώρες; Αυτό το γνωρίζω από “πρώτο χέρι” μιας και υπηρετώ (σ)την δημόσια εκπαίδευση 18 χρόνια.
Αν θυμάμαι καλά και πέρυσι τέτοια εποχή (όπως και πολλά χρόνια τώρα) ακούμε για μια “επανάσταση” στην παιδεία.
Εγώ γιατί δεν σας πιστεύω πια;
Σας πίστεψε άραγε κανείς από το ακροατήριο;
Κ. Πρωθυπουργέ,
‘Οταν ήσασταν υπουργός παιδείας (το 1995), θυμάμαι ότι λέγατε:
Οι μαθητές δεν θα κουβαλάνε τσάντες με βιβλία. Θα έχουν το CD με τα μαθήματά τους.
Για ποια εποχή τα λέγατε τότε; Γιατί ακόμα οι μαθητές κουβαλάνε τσάντες με βάρος μεγαλύτερο από όσο μπορούν να σηκώσουν; Για να μην αναφερθώ στα σχολικά βιβλία που τα περισσότερα είναι επιεικώς απαράδεκτα. Και ακόμα οι περισσότεροι καθηγητές και δάσκαλοι διδάσκουν σε τάξεις με πίνακες και κιμωλίες. Φέτος θα προστεθούν και οι διαδραστικοί πίνακες με ωρολόγια προγράμματα σχεδιασμένα από το 1997 και με καθηγητές ΧΩΡΙΣ να γνωρίζουν(στην πλειοψηφία τους) τη χρήση τους αφού δεν έγινε πάλι καμιά επιμόρφωση (και δεν προβλέπονται στα πλαίσια της περίφημης λιτότητας). Όπως έγινε και πέρυσι με τα περίφημα laptops. Αλλά, θα μου πείτε, αυτά τα έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση…
Η Παιδεία τελικά είναι ένα τραπουλόχαρτο στα χέρια κάποιων που τους αρέσει να “παίζουν” ή να “πειραματίζονται”; Μιλάμε για παιδιά κ. Πρωθυπουργέ. Πόσα πειράματα πρέπει να γίνουν ακόμα πάνω τους; Δεν θα ενδιαφερθεί κανένας;
Είναι ντροπή.
Κ. Πρωθυπουργέ,
Γνωρίζετε πόσες επιμορφώσεις μου έχουν γίνει προσωπικά που διορίστηκα από το 1997; Προφανώς όχι. Να σας πώ λοιπόν ότι είναι μόνο ΔΥΟ. Και αυτές είναι πολύ γενικές και θεωρητικές και μόνο στο αντικείμενό μου. ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ. Απλά έγιναν στα πλαίσια “απορρόφησης κονδυλίων” και πολύ πρόχειρα οργανωμένες. Έχετε καμιά γνώση για αυτές τις επιμορφώσεις που “οργανώνονταν” από το (πρώην) ΥΠΕΠΘ επί θητείας σας;
Κ. Πρωθυπουργέ,
Αυτά τα “οράματα” για να γίνουν πράξη χρειάζεται θέληση και όχι μικροκομματικά συμφέροντα και εξάμηνες “μεταρρυθμίσεις”. Αλλά, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ούτε θέληση υπάρχει από την εκάστοτε κυβέρνηση και το χειρότερο κάθε τόσο ο κάθε υπουργός για να μείνει στην “ιστορία της πολιτικής” σχεδιάζει ό,τι είναι δυνατό για να καταστρέψει αυτά που “σχεδίασε” ο προκάτοχός του. [Θυμηθείτε το Εθνικό Απολυτήριο που εσείς θελήσατε να καθιερώσετε και ο Αρσένης το ... έβαλε στο ψυγείο.]
Με εκτίμηση.
Ένας μαχόμενος εκπαιδευτικός που αγωνιά…

Πηγή: http://meapopsi.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου